też jestem za taką wlepką
[O1] Centralny zamek szaleje-proszę o pomoc, sugestie.
Zwiń
X
-
[O1] Centralny zamek szaleje-proszę o pomoc, sugestie.
Witam. Przejrzałem posty powiązane z centralnym zamkiem i nic podobnego nie rzuciło mi się w oczy. Bylem dzisiaj u jednego elektryka w Gdyni, co to niby dobry jest i auto alarmy montuje. Po moim opisie powiedział, że muszę poczekać aż się coś popsuje całkowicie bo inaczej to on nic nie poradzi, bo za dużo szukania, a i tak może nie znaleźć. Lekka załamka, uprzejmie podziękowałem i zamknąłem drzwi z drugiej strony.
Zacznę od tego, że podzielił bym objawy na dwie grupy: występujące permanentnie i okresowo.
Grupa 1:
a) w momencie włączenia zapłonu wszystko jest OK, natomiast w chwili przekręcenia stacyjki w pozycję start -kręcenie rozrusznikiem, wszystkie drzwi się zamykają ( wspomniany magik-elektryk sugerował słaby akumulator, jednakże po podpięciu klemami jego "pewniaka" problem w dalszym ciągu istniał;
b) przy zamykaniu drzwi od środka za pomocą przycisku zamykają się wszystkie drzwi oprócz drzwi kierowcy;
Grupa 2:
a) żona informowała, że kilkukrotnie w ciągu jazdy drzwi zamykały się samoistnie-niestety nie mam informacji czy wszystkie, czy wyłączywszy drzwi kierowcy;
b) centralny szaleje, otwierając i zamykając drzwi samoistnie. Występuje okresowo i zanika. Zarówno po zamknięciu z pilota jak i za pomocą kluczyka. Skutecznie rozładowuje akumulator.
c) otwieram za pomocą kluczyka o centralny natychmiast zamyka z przekorą :-)- jak dziecko - zaobserwowane jak akumulator nie miał już siły zakręcić rozrusznikiem.
Prawe tylne drzwi czasami się nie zamykają, ale nie wiązał bym tej objawy z aktualnym problemem. Jak czytałem na forum może to być coś z lutami albo kablami. Występuje to okresowo ale już dość długo i przeważnie w ciepłe dni jeżeli dobrze pamiętam.
Uprzejmie proszę o porady i sugestie. Jeżeli macie pomysły diagnostyczne co i jak mógłbym sprawdzić to chętnie się do nich zastosuję w miarę możliwości.
Jeżeli możecie polecić kogoś najlepiej w okolicach Gdyni, tudzież trójmiasta, Rumi, Redy to również poproszę.
Na chwilę obecną rozłączyłem klemę (-) z akumulatora w celu uniknięcia jego rozładowania.
Dzięki z góry za pomoc.
-
-
Zaczołbym od sprawdzenia kabli, kostek i innych połączeń na wtyczkach bo mogła się zagnieździć zgnilizna i możliwy brak dobrego kontaktu powoduje takie reakcje to,że któryś z zamków odbija (nie zamyka ) to sam doczytałeś zimne luty lub mikrostykILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Ja miałem podobny problem.
Przy odpalaniu zamek kilkukrotnie się zamykał i otwierał, a przy starcie (uruchomionym aucie) na początku był w pozycji zamkniętej.
Co zauważyłem...to się dzieje zawsze wtedy gdy jest duża wilgoć w powietrzu lub jest niska temperatura i auto odpalam pierwszy raz (zazwyczaj to się działo rano).
Poczytałem trochę o tym - dużo jest w sieci na ten temat i są dwa rozwiązania:
1. styki są zaśniedziałe
2. masz problem z immobilajzerem w kluczyku
U mnie było to pierwsze - prysnąłem WD-40 i po problemie - jak na razie
Co do drugiego przypadku - dla mnei to by było dziwne, że immobilajzer tak szaleje no ale tak piszą
Bzdurą natomiast jest to, że akumulator ma wpływ na to - zmieniłem ostatnio akumulator i mam nowy i działo się to samo.
pozdrawiam
Komentarz
-
-
Marcinisko, , na sam pierw to najlepiej byłoby odpiąć kompa i zobaczyć jakie błędy wywalił komp.wówczas będziesz wiedział czego i gdzie szukać,obstawiam że będzie opcja którą napisał kolega tomus7, choć nie do końca, a sprawdź dokładnie w jakim stanie są przewody w gumowych osłonach między budą a drzwiami i to najlepiej od razu we wszystkich ,bardzo uważnie oglądaj przewody w wiązce drzwi kierowcy . ok
napisz jakie wyszły błędy. ok
pozdro :szeroki_usmiechBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Jeżeli to kombi, radzę sprawdzić złącza i wiązki przewodów do tylnej klapy w bagażniku, w schowku po lewej stronie. Tam często się zdarza, że jest nie szczelna złączka rurki do spryskiwacza tylnej szyby. Rurka jest w wiązce przewodów, a ta złączka potrafi przeciekać. Jeżeli brak odpływu, np. zatkany gumowym korkiem, tak jak to było u mnie, płyn się zbiera, i są zamoczone i skorodowane złacza do tylnej klapy, centralny zamek wtedy szaleje, pulsuje po kilkanaście razy przy zamykaniu.
Komentarz
-
Komentarz