[O1] Centralny zamek szaleje-proszę o pomoc, sugestie.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grzybek
    Ambiente
    • 2007
    • 103

    [O1] Centralny zamek szaleje-proszę o pomoc, sugestie.

    też jestem za taką wlepką
    www.LeonClub.pl
  • Marcinisko
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2006
    • 149

    #2
    [O1] Centralny zamek szaleje-proszę o pomoc, sugestie.

    Witam. Przejrzałem posty powiązane z centralnym zamkiem i nic podobnego nie rzuciło mi się w oczy. Bylem dzisiaj u jednego elektryka w Gdyni, co to niby dobry jest i auto alarmy montuje. Po moim opisie powiedział, że muszę poczekać aż się coś popsuje całkowicie bo inaczej to on nic nie poradzi, bo za dużo szukania, a i tak może nie znaleźć. Lekka załamka, uprzejmie podziękowałem i zamknąłem drzwi z drugiej strony.

    Zacznę od tego, że podzielił bym objawy na dwie grupy: występujące permanentnie i okresowo.
    Grupa 1:
    a) w momencie włączenia zapłonu wszystko jest OK, natomiast w chwili przekręcenia stacyjki w pozycję start -kręcenie rozrusznikiem, wszystkie drzwi się zamykają ( wspomniany magik-elektryk sugerował słaby akumulator, jednakże po podpięciu klemami jego "pewniaka" problem w dalszym ciągu istniał;
    b) przy zamykaniu drzwi od środka za pomocą przycisku zamykają się wszystkie drzwi oprócz drzwi kierowcy;

    Grupa 2:
    a) żona informowała, że kilkukrotnie w ciągu jazdy drzwi zamykały się samoistnie-niestety nie mam informacji czy wszystkie, czy wyłączywszy drzwi kierowcy;
    b) centralny szaleje, otwierając i zamykając drzwi samoistnie. Występuje okresowo i zanika. Zarówno po zamknięciu z pilota jak i za pomocą kluczyka. Skutecznie rozładowuje akumulator.
    c) otwieram za pomocą kluczyka o centralny natychmiast zamyka z przekorą :-)- jak dziecko - zaobserwowane jak akumulator nie miał już siły zakręcić rozrusznikiem.

    Prawe tylne drzwi czasami się nie zamykają, ale nie wiązał bym tej objawy z aktualnym problemem. Jak czytałem na forum może to być coś z lutami albo kablami. Występuje to okresowo ale już dość długo i przeważnie w ciepłe dni jeżeli dobrze pamiętam.

    Uprzejmie proszę o porady i sugestie. Jeżeli macie pomysły diagnostyczne co i jak mógłbym sprawdzić to chętnie się do nich zastosuję w miarę możliwości.
    Jeżeli możecie polecić kogoś najlepiej w okolicach Gdyni, tudzież trójmiasta, Rumi, Redy to również poproszę.

    Na chwilę obecną rozłączyłem klemę (-) z akumulatora w celu uniknięcia jego rozładowania.
    Dzięki z góry za pomoc.

    Komentarz

    • tomus7
      RS
      • 2010
      • 1896
      • Peugeot

      #3
      Zaczołbym od sprawdzenia kabli, kostek i innych połączeń na wtyczkach bo mogła się zagnieździć zgnilizna i możliwy brak dobrego kontaktu powoduje takie reakcje to,że któryś z zamków odbija (nie zamyka ) to sam doczytałeś zimne luty lub mikrostyk
      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

      Komentarz

      • gizboy
        Classic
        • 2012
        • 19

        #4
        Ja miałem podobny problem.
        Przy odpalaniu zamek kilkukrotnie się zamykał i otwierał, a przy starcie (uruchomionym aucie) na początku był w pozycji zamkniętej.
        Co zauważyłem...to się dzieje zawsze wtedy gdy jest duża wilgoć w powietrzu lub jest niska temperatura i auto odpalam pierwszy raz (zazwyczaj to się działo rano).
        Poczytałem trochę o tym - dużo jest w sieci na ten temat i są dwa rozwiązania:
        1. styki są zaśniedziałe
        2. masz problem z immobilajzerem w kluczyku

        U mnie było to pierwsze - prysnąłem WD-40 i po problemie - jak na razie
        Co do drugiego przypadku - dla mnei to by było dziwne, że immobilajzer tak szaleje no ale tak piszą
        Bzdurą natomiast jest to, że akumulator ma wpływ na to - zmieniłem ostatnio akumulator i mam nowy i działo się to samo.

        pozdrawiam
        Czesia by Gizboy

        Komentarz

        • mobi65
          Rider
          • 2009
          • 291

          #5
          wtyczka sterownika w drzwiach kierowcy , lub uszkodzone przewody na polaczeniu gumowym miedzy drzwiami a karoseria auta , tu trzeba szukac juz w kazdych drzwiach

          Komentarz

          • ROBAL_26
            RS
            • 2010
            • 2324
            • Octavia I combi (1U5)
            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            Marcinisko, , na sam pierw to najlepiej byłoby odpiąć kompa i zobaczyć jakie błędy wywalił komp.wówczas będziesz wiedział czego i gdzie szukać,obstawiam że będzie opcja którą napisał kolega tomus7, choć nie do końca, a sprawdź dokładnie w jakim stanie są przewody w gumowych osłonach między budą a drzwiami i to najlepiej od razu we wszystkich ,bardzo uważnie oglądaj przewody w wiązce drzwi kierowcy . ok
            napisz jakie wyszły błędy. ok

            pozdro :szeroki_usmiech
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz

            • Marian 2
              L&K
              • 2007
              • 1086
              • Octavia I combi (1U5)
              • AQY 2.0 MPI 115 KM

              #7
              Jeżeli to kombi, radzę sprawdzić złącza i wiązki przewodów do tylnej klapy w bagażniku, w schowku po lewej stronie. Tam często się zdarza, że jest nie szczelna złączka rurki do spryskiwacza tylnej szyby. Rurka jest w wiązce przewodów, a ta złączka potrafi przeciekać. Jeżeli brak odpływu, np. zatkany gumowym korkiem, tak jak to było u mnie, płyn się zbiera, i są zamoczone i skorodowane złacza do tylnej klapy, centralny zamek wtedy szaleje, pulsuje po kilkanaście razy przy zamykaniu.

              Komentarz

              • pskosz
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 703

                #8
                Jeszcze jedno. Być może płytka sterująca w zamku jest uszkodzona.
                Mi zamek trochę wariował i po rozkręceniu zamka płytka która jest w środku okazała się zeżarta.
                pozdrowienia

                Komentarz

                Pracuję...